مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی از حمایت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در شهرک های صنعتی استان خبر داد.

سیدمرتضی نیرومند اسکوئی در دیدار با مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان با اشاره به رسالت شهرک های صنعتی در راستای حمایت از سرمایه گذاران و صنایع برای توسعه و آبادانی شهرک های صنعتی استان، گفت: استقرار شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان و احداث کارخانه آهک هیدراته در شهرک صنعتی اهر که زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده منطقه را فراهم کرده و همچنین موجب رونق تولید در بخش صنعت و معدن شده، بسیار مغتنم است و ما برای توسعه چنین واحدهایی در این شهرک دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: در راستای عمل به شعار سال و به جهت حمایت از طرح های دانش بنیان از طرح توسعه فاز دوم شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان که اولین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی ( PCC ) خاورمیانه را در شهرک صنعتی اهر احداث خواهد کرد صمیمانه استقبال می‌کنیم و به همین‌منظور زیرساخت های لازم را برای احداث این مجموعه فراهم خواهیم کرد.

دکتر سید جلال عطایی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان نیز  در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری و حمایت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مدیر شهرک صنعتی اهر با ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت، گفت: در سال گذشته که توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده بود مفتخریم که با شکست رکورد تولید آهک و جلوگیری از تولید کلوخه توانستیم در عمل به شعار سال گامی موثری برداریم.

وی افزود: اگر زیرساخت‌های لازم فراهم گردد با احداث کوره فاز ۲ کلسیناسیون، ظرفیت تولید این کارخانه ارتقا خواهد یافت و در نهایت با تولید PCC که مجوز طرح توسعه آن از سوی سازمان صمت استان برای سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورویی جهت تولید محصول دانش بنیان صادر گردیده، شرایط برای جلوگیری بخشی از واردات این محصول دانش بنیان فراهم خواهد شد.

عطایی طرح توسعه و تولید محصول دانش بنیان PCC را از ضرورت های مهم جهت تکمیل زنجیره کارخانه آهک هیدراته بر شمرد و تاکید کرد: با احداث این مجموعه ضمن اشتغال آفرینی ، امکان تحقق واقعی شعار تولید دانش بنیان نیز فراهم خواهد شد.