مدیر مجتمع مس سونگون با ارایه گزارشی از عملکرد تولیدی این مجتمع در شش‌ماهه نخست سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، از افزایش آمار تولید نسبت به برنامه مصوب خبر داد.

دکتر عباس زاده ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های شبانه روزی کارکنان مجتمع مس سونگون در سنگرهای صنعت و تولید، از افزایش تناژ ارسالی سنگ سولفوری به کارخانجات تغلیظ خبر داده گفت: در نیمسال اول علیرغم وجود محدودیت های فضای انباشت باطله تولیدی، با افزایش ۳ درصدی نسبت به برنامه مصوب، میزان ۷.۵۰۲.۳۶۳ تن خوراک اولیه برای کارخانجات تغلیظ ارسال شد.

مدیر مجتمع مس سونگون در ادامه از افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره مس خبر داده افزود: در طول شش ماه، میزان ۱۷۱.۷۹۶ تن کنسانتره با عیار ۲۴.۰۲ تولید گردید که افزایش عیار و کیفیت حدودا” ۲ درصدی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی با تولید ۴۱.۲۵۸ تن مس محتوی، علاوه بر رشد ۶ درصدی از برنامه پیش بینی شده، به همت همکاران تلاشگر توانستیم با بازیابی ۸۸.۱ درصد حدود ۲ درصد افزایش در زمینه بازیابی را داشته باشیم یعنی علاوه بر افزایش تولید، از هدر رفتن مس محتوی نیز جلوگیری شد.

دکتر عباس زاده با اشاره به افزایش ۶ درصدی تولید مولیبدنیت و بازیابی ۱۰۸۹ تن در کارخانه مولیبدن گفت: بازیابی این محصول در فازهای ۱ و ۲ تغلیظ حدود ۱۱ درصد و در خود کارخانه مولیبدن با ۳ درصد افزایش، به ۸۲.۵ درصد رسید.

مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به اورهال انجام شده در مردادماه از روان شدن ساختارهای تولیدی خبر داده گفت: الحمدالله شاهد به غلتک افتادن تولید در نگین صنعت آذربایجان هستیم چنانچه در شهریورماه شاهد افزایش ۷ درصدی خوراک کارخانجات تغلیظ، افزایش ۱۲ درصدی تولید کنسانتره مس و ۱۵ درصدی مس محتوی نسبت به برنامه مصوب هستیم که این افزش تولید، بالاترین میزان در سال جاری و ۱۱ ماه گذشته نیز بود. علاوه بر آن میزان دسترسی کارخانجات تغلیظ در ماه مذکور بالای ۹۹ درصد بوده که افزایش ۹ درصدی نسبت به طراحی کارخانجات بود.

ایشان در خاتمه با اشاره به برنامه ریزی های استراتژیک و جامع شرکت ملی صنایع مس ایران و تقدیر و تشکر از مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت گفت: در شرکت مس شاهد افزایش تولید در تمامی محصولات و فرآیندها در تمامی مجتمع ها هستیم که نشان از عزم راسخ کارکنان و پشتیبانی تیم مدیریتی بوده و همه کارکنان شرکت مس با جان و دل می کوشند در زیر سایه پرچم شرکت ملی صنایع مس ایران، در تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و تحقق شعار سال و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه های صنعت و معدن گام بردارند.