مدیرعامل شرکت مولیبدن مس آذربایجان در نشست مشترک با رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مقدمات اجرایی طرح‌های توسعه ای آهک هیدراته را شروع کرده ایم، اظهار داشت: قصد داریم تا در طرح‌های توسعه‌ای آهک هیدراته از طرح‌های دانش‌بنیان نیز استفاده کنیم و علاقه‌مندیم از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف مشاوره بگیریم.

یونس فاتح افزود: کارخانه آهک هیدراته اهر به منظور حفظ مزیت رقابتی در شاخص های کیفی محصول و حتی در ایجاد صنایع جنبی آهک و ظرفیت‌سنجی در این موارد علاقمند به استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری در تولید آهک هیدراته خبر داد و گفت: جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داریم که برای اجرایی شدن اهداف، از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌گیری خواهیم کر و از این رو معدن و کارخانه آهک هیدراته اهر برای بازدید و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی خود را اعلام می‌کند.

حمایت از طرح های دانش‌بنیان جهت توسعه شرکت مولیبدن مس آذربایجان

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در بازدید از کارخانه آهک هیدراته اهر گفت: با عنایت به نیازمندی شرکت مولیبدن مس آذربایجان برای استفاده از طرح های فناورانه، تقاضای این شرکت به ۸ مورد نیاز فناورانه در حوزه‌های مختلف احصاء شد.

سعید جعفری راد گفت: ارائه مشاوره های کارشناسانه در خصوص احداث اولین و بزرگترین کارخانه تولید PCC خاورمیانه در شهرستان اهر که مجوز آن از سوی سازمان صمت صادر گردیده، ارائه راهکارهای لازم جهت تبدیل گاز Co2 به یخ خشک، هوشمندسازی مجموعه آهک هیدراته، راه اندازی کوره دوار جهت استفاده زیر سرند، تولید کاغذ سنگی، تولید نانو کربنات کلسیم، تولید سدیم کربنات، مشارکت در ساخت و مهندسی معکوس قطعات کارخانه، بهبود مدیریت انرژی استفاده از پسماندهای کربنات کلسیم و … شرکت مولیبدن مس آذربایجان در هفته آینده از طریق طرح‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی حل می‌شود.

️وی در پایان از ارائه طرح‌های فناوری و نوآوری برای افزایش بهره‌وری و گسترش توان شرکت‌های داخلی در راستای شعار دانش‌بنیان در آذربایجان‌شرقی خبر داد.