مدیر مجتمع مس سونگون از هدف‌گذاری برای افزایش تولید آهک هیدراته به ۳۰۰ هزار تُن در اهر خبر داد.

دکتر معبود عباس زاده در بازدید از کارخانه آهک هیدراته اهر با بیان اینکه توسعه آهک هیدراته اهر را به موازات توسعه و تکمیل زنجیره صنعت مس آذربایجان پیگیری کرده و برای افزایش تولید آهک هیدراته به ۳۰۰ هزار تُن هدف‌گذاری کرده ایم، گفت: توسعه صنایع جنبی زنجیره تولید مواد معدنی از جمله آهک هیدراته اهر را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: هدف مس سونگون توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت مس در آذربایجان‌شرقی است و در این راستا تولید کنسانتره مس در سونگون از ۳۳۰ هزار تُن به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن در سال افزایش یابد.

مدیر مجتمع مس سونگون همچنین از راه اندازی خط تولید کاتد مس با ظرفیت ۴۰۰ هزار تُن برای اولین بار در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: طی شش سال به تولید کاتد مس با ظرفیت ۴۰۰ هزار تُن خواهیم رساند که برای استان ۴ میلیارد دلار ارزآوری و حدود ۲۰ هزار اشتغال‌زایی خواهد داشت.

دکتر معبود عباس زاده در پایان از تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای آهک هیدراته خبر داد و افزود: در صنایع ملی مس ایران رعایت عدالت در سرمایه‌گذاری و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان جزو اولویت‌های هاست که از این‌رو در آینده ای نزدیک حق و حقوق کارکنان شرکت مولیبدن مس آذربایجان را طبق کارکنان مجتمع مس سونگون همسان‌سازی خواهیم کرد.