معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در اولین رویداد ملی آهک و صنایع وابسته گفت: این رویداد تخصصی با حمایت شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان و همکاری دانشگاه تبریز به بهترین شکل در سطح ملی برگزار شد و امیدواریم به دستاوردها و اهداف تعیین شده این رویداد دست پیدا کنیم.

دکتر جلال شیری با اشاره اینکه دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور است، عنوان کرد: این مرکز علمی از پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی برخوردار است که باید از توانمندی های اساتید و دانشجویان نخبه و امکانات عالی دانشگاه تبریز برای رشد و توسعه کشورمان بویژه در حوزه های صنعتی و معدنی و اقتصادی استفاده شود.

وی با اعلام این‌که دانشگاه تبریز برای برگزاری رویداد های ملی و تخصصی مشابه در سطح ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای آماده همکاری با تمامی بخش های دولتی و خصوصی است گفت: یکی از راه های بسیار مهم، اثر بخش و نتیجه گرا برای بهره برداری از منابع خدادادی، نگاه دانش بنیان به این منابع است.

شیری افزود: با تکیه بر دانش و تولید علم از سوی محققان و دانشمندان کشورمان می توان از خام فروشی در کشور جلوگیری کرد و نیاز صنعت و جامعه را در بخش های مختلف برطرف نمود و به خودکفایی لازم رسید.